Om iets te maken met een bepaalde impact op mensen moet je als organisatie dus ambitieus zijn, en een dynamiek hebben waarin je mag durven dromen. Maar, als je de business kant niet onderbouwd, kan het project binnen no-time afgeschoten worden. En als je de gebruikers kant niet onderbouwd, wordt het project uiteindelijk ook nooit een succes. “Het werkt heel goed om een Product owner te hebben die denkt vanuit de business ambitie en een Experience owner die denkt vanuit de gebruiker en dus de ervaring die je neerzet.“
“Daarom zitten wij als Unplugged steeds meer op processen. Dat is namelijk de eerste stap in alles wat daarna komt. Je kunt nog zo’n goede service bedenken en ontwerpen, als dat binnen de organisatie niet goed landt, mensen niet begrijpen wat je ermee kunt, pakt niemand het op en verdwijnt het alsnog. Veel organisaties zijn niet ingericht op innovatie. De mensen zijn er. Helaas ontbreekt het vaak aan een innovatie mindset of proces.”
“Ik zou zo graag iets voor de overheid willen doen. De corona crisis, de belastingdienst. Nachtmerries voor veel mensen. Ik kan me voorstellen dat veel designers denken:
no way dat ik me daaraan brand. Terwijl ik daar echt enthousiast van word. Op een andere manier het probleem benaderen.
Design thinking toepassen in de overheid. Zorgen voor een cultuur waar dingen kunnen ontstaan en de mens echt centraal staat. Dat is best belangrijk in een democratisch land zoals Nederland.”